Witamy, 19 sierpnia 2017 r. Imieniny: Emilii, Julinana
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
CIASTECZKA
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Statystyka, ekonometria, prognozowanie - Ćwiczenia z Excelem2007 - Agnieszka Snarska
2.Aktywne metody prowadzenia strategii - Michel Muszynski

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Decyzje menedżerskie - managerial desisions

decyzje będące rezultatem złożonych procesów myślowych, uporządkowanych w odpowiedniej kolejności, opartych na szybkiej i rzetelnej informacji, wiedzy i wyobraźni,tworzeniu alternatywnych rozwiązań i wyborze wariantu optymalnego w sposób wykluczający przypadkowość i improwizację. Decyzje podejmowane przez menedżerów można podzielić na trzy grupy: 1. Decyzje operatywne – dotyczą rozwiązywania poszczególnych problemów powstających przy realizacji wytyczonych celów lub wywołanych zakłóceniami, bądź też trudnościami w działalności firmy. Są to decyzje powtarzalne, zróżnicowane, podejmowane często, a ich zadaniem jest bieżąca organizacja funkcjonowania przedsiębiorstwa (produkcja, zaopatrzenie, sprzedaż, kontrola procesów itp.) oraz optymalizacja wykorzystania jego zasobów i możliwości. 2. Decyzje taktyczne – dotyczą zapewnienia przedsiębiorstwu warunków sprawnej realizacji celów, pozyskiwania zasobów (ludzkich, materialnych, finansowych), ich organizacji i rozwoju, zacieśnienia kontaktów z rynkiem, a także rozwiązywania ,,konfliktów” między założeniami strategii a jej realizacją. 3. Decyzje strategiczne (koncepcyjne) – dotyczą działalności całego przedsiębiorstwa, wytyczania kierunków jego rozwoju i podstawowych celów oraz dróg działania, a także osiągania długofalowych zamierzeń (alokacja zasobów w zależności od możliwości i szans określonych przez otoczenie). Ich zadaniem jest optymalizacja sprzężeń pomiędzy środkami, potrzebami i celami długookresowymi przedsiębiorstwa a podstawą ich podejmowania stanowią prognozy rozwoju przemysłu, branży, zmian w otoczeniu, na rynku itp. [J. Penc]

Zobacz również: menedżer strateg , metoda ABC , metody heurystyczne , metody rozwiązywania problemów , motywacja osiągnięć , myślenie strategiczne , otwartość na zmiany


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Próbka produktu - Niewielka ilość produktu, zwykle nowego produktu testowanego dla wprowadzenia na rynek, przekazywana bezpłatnie potencjalnym nabywcom do...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. abandon /zrzeczenie się/
4. DAGMAR
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch