Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Budżet promocji - Promotion budget

Ustala wysokość kosztów projektowania, wykonania i rozpowszechnienia promocji przedsiębiorstwa w ustalonym okresie, zwykle jednego roku. Opiera się na przewidywaniu wysokości sprzedaży, która ma być dzięki promocji osiągnięta i na wynikającym z tego poziomie koniecznych do poniesienia kosztów. Według standardowej kalkulacji dużych firm zagranicznych, budżet promocji wynosi od 3 do 4% rocznego obrotu przedsiębiorstwa. Jest to ważna decyzja strategiczna, ponieważ wyznacza rozmiar, zakres, czas trwania i siłę oddziaływania promocji na nabywców. dla osiągnięcia celów sprzedaży produktów i usług. Koszty promocji zależą od:  udziału produktów w ogólnej wysokości sprzedaży na danym rynku  mały udział wymusza wysokie koszty,  fazy cyklu życia produktów – koszty zmniejszają się w poszczególnych fazach obiegu,  konkurencji – im jest silniejsza, tym więcej kosztuje jej neutralizacja i osłabienie,  cen poszczególnych rodzajów promocji – najwięcej kosztują kampanie reklamowe i środki przekazu docierające w najkrótszym czasie do największej liczby odbiorców,  okresu pożądanego oddziaływania – im jest dłuższy, tym więcej kosztuje. Racjonalizację budżetu promocji można uzyskać analizując efekty i wydatki w okresie ubiegłym, a zwłaszcza ustalając: 1. na co wydano najwięcej, 2. co przyniosło największy efekt i w czym się on wyraził, 3. ile wyniosły koszty wykorzystanych rodzajów promocji w przeliczeniu na jednego adresata, 4. ile wyniosły koszty pozyskania jednego nabywcy, 5. ile wyniosły koszty osiągnięcia wzrostu sprzedaży o ustaloną kwotę bądź procent, 6. jaki rodzaj promocji i poniesiony koszt okazał się najskuteczniejszy dla osłabienia wpływu konkurenta, 7. jaki poniesiony koszt promocji był najmniej efektywny. Dla opracowania budżetu promocji stosowane są następujące metody:  ustalenie określonego poziomu kosztów według uznanych możliwości przedsiębiorstwa, na podstawie poprzednich doświadczeń lub intuicji,  w procentach od dokonanej lub zamierzonej wysokości sprzedaży,  na podstawie „parytetu konkurencyjnego”, tj. nie mniej niż konkurenci,  w procencie od ceny produktu lub usługi,  według zróżnicowanego poziomu faz cyklu obiegu produktu,  na podstawie kosztu rodzajów promocji i sposobów ich zastosowania niezbędnych dla osiągnięcia wyznaczonych jej celów,  według kalkulacji dokonywanej za pomocą symulacji komputerowej. Uzasadniona wysokość budżetu promocji winna być wynikiem jednostkowej kalkulacji przeprowadzonej przez samo przedsiębiorstwo lub w porozumieniu z agencją reklamy. [T. Sztucki]

Zobacz również: ADVISOR


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch