Witamy, 19 marca 2024 r. Imieniny: Aleksandryny, Józefa
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Reklama skuteczna - effective advertising, powerfull advertising

reklama właściwie informująca nabywców towarów lub usług o możliwościach ich zakupu, wywołująca zainteresowanie nimi i pobudzająca pragnienie ich posiadania oraz ułatwiająca ich nabycie. Reklama może być skuteczna, jeśli spełnia następujące warunki:  jest zorientowana na nabywcę,  koncentruje się na jednym pomyśle sprzedażowym,  skupia się na najważniejszych i przekonujących argumentach wspierających ideę sprzedażową (stąd najlepszy jest jakiś jeden slogan – apel),  prezentuje pomysł atrakcyjny wyróżniający produkt czy jego markę,  włącza w sposób szeroki potencjalnego odbiorcę i aktualnego nabywcę,  jest wiarygodna i prawdziwa,  jest prosta, jasna i zrozumiała,  łączy pomysł sprzedażowy (apel) z marką handlową,  wykorzystuje wszystkie zalety formy reklamy (prasowa, radiowa, telewizyjna, plakatowa itp.), łączy je ze sobą, dąży do efektów synergii,  wyzwala u potencjalnego nabywcy chęć dokonywania zakupu reklamowanego produktu. Wymagania stawiane reklamie ciągle rosną. Rośnie też krytycyzm w stosunku do percepcji reklamy. Coraz większe muszą być więc starania jej twórców, aby była ona wiarygodna. W nowoczesnym marketingu agresywna, natrętna, często powtarzana reklama staje się nieskuteczna. Jej nadużywanie oraz zmęczenie klientów jej nieprzyjemnym natręctwem i prymitywizmem pomysłów spowodowało, że nie spełnia ona żadnych pożytecznych funkcji. Nowoczesny marketing wymaga dialogu z klientem na zasadzie sprzężenia zwrotnego, a nie monologu natrętnej reklamy przesadnie eksponującej korzyści, które nie mają nic wspólnego z obiektywnymi faktami i rzeczywistą użytecznością produktów (por. proszki do prania – każdy pierze najlepiej?). W nowoczesnym marketingu rośnie znaczenie takich narzędzi, jak planowanie, logistyka i kreatywność, a nade wszystko zrozumienie rynku i praw nim rządzących oraz potrzeby dostarczania klientowi autentycznych wartości. [J. Penc]

Zobacz również: skuteczność reklamy , zmęczenie reklamą , źródła przekazu


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Zachowanie ingracjacyjne - zachowanie polegające na przymilaniu się, ujmowaniu sobie kogoś, wkradaniu się w czyjeś łaski. Istotą takiego zachowania jest nie tyle tworzenie...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch