Witamy, 28 marca 2024 r. Imieniny: Anieli, Kasrota
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

Pamięć - memory

Funkcja psychiki wyrażająca się właściwością zachowawczą, polegającą na gromadzeniu, przechowywaniu i przypominaniu ubiegłego doświadczenia oraz informacji i wykorzystywaniu ich w określonych sytuacjach. Wyodrębnia się pamięć słowno-logiczną, obrazową, motoryczną i emocjonalną, pamięć dowolną i mimowolną oraz pamięć rozpoznawczą i odtwórczą. Cechami pamięci są:
 szybkość zapamiętywania mierzona czasem lub liczbą powtórzeń potrzebną do zapamiętania,
 zakres pamięci określający wielkość zapamiętanych treści,
 trwałość pamięci,
 wierność pamięci,
 gotowość pamięci stanowiąca łatwość przypominania.
Ze względu na powiązanie pamięci z zaangażowaniem poszczególnych zmysłów (analizatorów) istnieje pamięć wzrokowa, słuchowa, ruchowa, dotykowa, smakowa i węchowa. Czynności podejmowane dla zapamiętania lub przypomnienia określonych treści nazywane są w literaturze psychologicznej strategiami pamięciowymi. Ograniczeniem pamięci ale też zaletą psychiki jest zapominanie. Polega ono na zacieraniu śladów pamięciowych na skutek braku ich używania lub pod zakłócającym wpływem innych bodźców. Pamiętanie i zapamiętywanie odgrywa istotną rolę w przekazywaniu konsumentom informacji o produktach, miejscach i warunkach ich nabywania oraz w pozyskiwaniu nabywców za pomocą rozmaitych środków reklamy o silnym oddziaływaniu i znacznej częstotliwości powtarzania, w celu zwiększenia zapamiętania oraz wyeliminowania zakłóceń przez reklamę konkurencyjną.

Zobacz również: percepcja


« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Etyka biznesu - poważne reagowanie na regulacje prawne, sygnały rynkowe oraz potrzeby społeczne i ekologiczne, a także przewidywanie intencji prawodawcy i trendów...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch