Witamy, 29 marca 2024 r. Imieniny: Marka, Wiktoryny
 
 
Jeżeli masz konto w naszym serwisie podaj swoje dane w polu poniżej:
Jeśli nie masz konta, możesz je
założyć tutaj
Wyszukiwarka domyślnie przeszukuje Leksykony i Słowniki. Jeśli chcesz ograniczyć wyszukiwanie do konkretnej części wybierz wyszukiwarkę zaawansowaną lub przejdź do tej części serwisu:

  
Wyszukiwanie zaawansowane
 
 
Jak kupować w księgarni
Polityka prywatności/Ciasteczka
Jak kupować eBOOKi
System płatności

  EBOOKI
  Marketing
  Organizacja,
  zarządzanie
  Zarządzanie personelem
  Sprzedaż i dystrybucja
  Informatyka w
  zarządzaniu
  Ekonomia
  Rynki kapitałowe
  Finanse
  Rachunkowość
  Bankowość
  Języki obce
  Poradniki
  Inne a ciekawe
  Unia Europejska

Bestsellery
1.Zarządzanie pracą - Zdzisław Jasiński (red.)
2.Motywowanie w przedsiębiorstwie - Zdzisław Jasiński

Leksykon biznesu A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż

jakość życia - Quality of life

Poczucie dobrego życia dzięki właściwemu stylowi życia i zadowoleniu z pracy, oceniana na podstawie wskaźników ekonomicznych i socjalnych obejmujących: dochody, zamożność, bezpieczeństwo, zdrowie, wykształcenie, czas odpoczynku i rekreacji itp. Dążenie do wyższego standardu i jakości życia ma wymiar globalny, wskazujący na konieczność nowego sposobu myślenia i nabycia nowych umiejętności. Do zapewnienia wystarczającej jakości życia, uznaje się za konieczne istnienie ogólnoświatowych norm i celów współżycia ludzi obejmujących:
 przeżycie ludzkości,
 zapewnienie szans życiowych ludziom w krajach rozwijających się, osobom dyskryminowanym i mniejszościom narodowym,
 zapewnienie ludziom godności i możliwości samorealizacji,
 szacunek dla świata zwierząt i roślin,
 zapewnienie szans życiowych przyszłym pokoleniom.
Według badań amerykańskich, pomiaru dokonuje się za pomocą wskaźników psychograficznych na podstawie klasyfikacji AIO (acitivities – działania, interests – zainteresowania, opinions – poglądy) oraz VALS (values and lifestyles – wartości i styl życia). Dla zastosowania pierwszej klasyfikacji służy kwestionariusz zawierający dane respondenta pogrupowane według działań (praca, hobby, wydarzenia towarzyskie, urlop, rozrywki, kluby, sport) zainteresowań (rodzina, dom, praca, społeczność, rekreacja, moda, media, osiągnięcia), poglądów (o sobie, w sprawach społecznych, politycznych, dotyczących biznesu, gospodarki, edukacji, kultury, produktów, przyszłości) oraz dane demograficzne respondenta (wiek, wykształcenie, dochód, zawód, wielkość rodziny, mieszkanie, faza w cyklu życia rodziny). Na podstawie modelu VALS wyróżniono dziewięć grup stylów życia:
1. tylko przeżyć,
2. wytrwali aby wyjść z biedy,
3. konformiści,
4. naśladowcy,
5. ludzie sukcesu,
6. „ ja to ja”,
7. poszukiwacze,
8. społecznicy,
9. zintegrowani.



« Wstecz « poprzedni    następny »
Leksykon biznesu
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Leksykon Unii Europejskiej
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Słownik polsko-angielski
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O Ó P R S Ś T U V W X Y Z Ź Ż
Uruchom asystenta w oknie
Hasło dnia
Dobra publiczne - dobra i usługi, których konsumpcja przez jedną osobę nie zmniejsza ilości dostępnej dla innych osób. Ponadto konsumpcji tych dóbr nie można...
Najpopularniejsze hasła
1. Marketing
2. A vista
3. DAGMAR
4. abandon /zrzeczenie się/
5. Akceleracja

Jeżeli nie znalazłeś satysfakcjonującej Cię odpowiedzi zadaj pytanie innym
Do góry strony
Strona główna | O firmie | Kontakt | Księgarnia | Leksykony/Słowniki | Moje dane

Wydawnictwo Placet
01-517 Warszawa, ul. Mickiewicza 18a/1
e-mail: redakcja@placet.com.pl

English Deutsch